Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

کاهش مصرف انرژی در محیط کار با پانل های اکسید منیزیم

کاهش مصرف انرژی در محیط های کاری و به خصوص مکان های بزرگ تا حدودی می تواند مشکل باشد. چرا که در این شرایط باید افراد زیادی را مجبور به صرفه جویی در مصرف انرژی کنید که مدیریت و توجیه کردن این افراد تا حدودی ممکن است مشکل باشد. این در حالی است که کاهش مصرف انرژی می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه های یک کسب و کار و سودآوری آن داشته باشد. برای همین بهتر است در هر شرایطی، حتی در محیط های کاری بزرگ به دنبال راهکارهایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی باشید. اما اینکه راهکارهای موثر برای صرفه جویی و کاهش هزینه های مصرف انرژی در محیط کار کدامند؟ از چه راهکارهایی می توان به طور موثرتر و بیشتر در مصرف انرژی صرفه جویی کرد؟ مسائلی است که ما سعی کرده ایم در این مقاله از HBboard، آنها را مورد بررسی قرار دهیم. حتی می توانید از  این راهکارها برای صرفه جویی انرژی در خانه های خود استفاده کنید. مهمترین این راهکارها عبارتند از:

روش های کارآمد انرژی

برای کاهش مصرف انرژی در محیط های کسب و کار و به خصوص محیط هایی با مصرف برق زیاد بهتر است در مصرف برق در ساعات اوج مصرف دقت کنید. کارمندان خود را تشویق کنید که از این قانون پیروی کنند. چون کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف می تواند تاثیر بسیار زیادی در صرفه جویی انرژی کلی یک ساختمان داشته باشد. علاوه بر آن می توانید روشنایی محیط کار خود را با لامپ های کم مصرف جایگزین کنید. چون آنها انرژی کمتری در طول روز مصرف می کنند و طول عمر بسیار بیشتری دارند. از این رو می توانند باعث کاهش هزینه ها در خرید وسایل روشنایی جدید داشته باشند.

 برای کاهش مصرف برق و انرژی بهتر است کلیه تجهیزاتی بلااستفاده مانند چاپگرها، اسکنرها، مایکروویوها، چراغ ها، دستگاه های تهویه مطبوع، دستگاه های قهوه ساز را در روز های تعطیل بودن محیط کسب و کار کاملا از پریز بیرون بکشید. آنها حتی اگر به برق وصل باشند به مصرف برق ادامه می دهند. قطع برق آنها بعد از ساعات کاری باعث  صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش قبض انرژی محیط کسب و کار می شود.

استفاده و نصب دستگاه های کم مصرف

شاید خرید دستگاه های کم مصرف به پول و هزینه بیشتری نیاز داشته باشد، چون اصولا آنها گران قیمت هستند. اما در طولانی مدت می توانند باعث کاهش هزینه های قبوض و صرفه جویی در مصرف انرژی شوند. پس اگر به دنبال یک راهکار موثر دیگر برای کاهش مصرف انرژی در محیط کسب و کار خود هستید بهتر است برای خرید دستگاه های کم مصرف سرمایه گذاری کنید. از طرفی هم، آموزش های لازم در مورد ویژگی های صرفه جویی در انرژی دستگاه های تهویه مطبوع، چاپگرها، مایکروویوها را به کارمندان خود آموزش داده و به آنها اجازه دهید از این ویژگی ها برای کاهش هزینه های انرژی استفاده کنند. ابزارهای قدیمی را در صورت لازم نداشتن دور بیندازید و آنها را لوازم جانبی کم مصرف جایگزین کنید.

به طور مثال می توانید برای کنترل خودکار دمای محیط کارتان یک ترموستات قابل برنامه ریزی را خریداری کنید. ترموستات را دور از جریان هوا، نور مستقیم خورشید و تجهیزات مکانیکی مانند دستگاه فتوکپی، کامپیوتر و غیره قرار دهید. استفاده کمتر از تهویه مطبوع با باز کردن پنجره یا ساختن دری برای جریان هوای طبیعی می تواند باعث صرفه جویی قابل توجهی برای کسب و کار شما شود.

کنترل دما

کنترل دمای اتاق برای صرفه جویی در هزینه قبض انرژی شما بسیار مهم است. توصیه می شود برای صرفه جویی در مصرف انرژی، محیط خود را در تابستان تا 25 درجه سانتی گراد خنک کنید و در زمستان تا 20 درجه سانتی گراد گرم کنید. هر 1 درجه افزایش در تنظیم ترموستات در زمستان 15 درصد انرژی بیشتری و هر 1 درجه کاهش در تابستان 10 درصد انرژی بیشتری مصرف می کند. همچنین گرم یا خنک کردن محلی که به ندرت استفاده می شود، مانند اتاق های انبار، اتاق های تمیز کردن و غیره می تواند باعث افزایش مصرف انرژی در محیط کسب و کار شما شود. پس مدیریت بهتر و دقیق تری برای فضاهای بلااستفاده در محیط کار خود داشته باشید. همچنین برای کاهش تابش میزان نور خورشید و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ساختمان بهتر است از نصب پنجره های مناسب و سالم محیط کسب و کار خود مطمئن شوید.

حتی با تنظیم آبگرمکن خود در دمای بهینه در هزینه خود صرفه جویی کنید. دمای آب در محیط کسب وکار خود را بین 110 تا 120 درجه یا فقط در حد نیاز گرم تنظیم کنید تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

تبرید مناسب

برای کاهش مصرف انرژی در محیط های کسب و کار و به خصوص محیط های بزرگ بهتر است یخچال یا فریزر با راندمان انرژی بالا خریداری کنید که متناسب با نیاز و اهداف کاربردی برای کسب و کار شما باشند. فریزر را به طور منظم یخ زدایی کنید تا از تجمع یخ جلوگیری شوند. علاوه بر آن، می توانید برای ذخیره و نگهداری محصولات و اقلام خود از سردخانه های مدولار و پیش ساخته استفاده کنید. آنها علاوه بر بهینه سازی در مصرف انرژی، می توانند در ذخیره سازی و حتی حمل و نقل محصولات فاسد شدنی موثر باشند. از طرفی هم، قطعات پیش ساخته آنها کاربرد های متنوعی در کسب و کارهای مختلف دارند. چون به راحتی می توانید این قطعات را از هم جدا و برای مصارف دیگر دوباره سرهم بندی و مونتاژ کنید.

تعویض و تمیز کردن فیلتر های هوا

فیلترهای تهویه مطبوع خود را هر ماه در فصل های اوج سرمایش یا گرما تعویض یا تمیز کنید. هرچه بیشتر از سیستم تهویه مطبوع و گرمایش استفاده کنید، هوا و ذرات بیشتری از سیستم HVAC عبور می کنند. فیلتر های کثیف هزینه بیشتری دارند و کیفیت هوای داخل خانه را پایین می آورند .همین شرایط می تواند باعث افزایش مصرف انرژی در ساختمان و هزینه های ناشی از آن شود.

استفاده از نور طبیعی

یکی دیگر از راهکارهای موثر برای کاهش مصرف انرژی در محیط های کاری این است که تا جای ممکن از نور طبیعی برای روشنایی محیط اطراف استفاده کنید و کاربرد نور مصنوعی در محیط را کاهش دهید. سعی کنید از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید و در مناطق تاریک از نورهای مصنوعی استفاده کنید. انرژی کمتر به معنای کاهش هزینه برق و صرفه جویی در مصرف انرژی است.

عایق بندی سقف ساختمان

یکی از راهکارهای موثر دیگر برای کاهش مصرف انرژی در محیط های کسب و کار، اطمینان از عایق بندی مناسب سقف آن است. بدون شک عایق سقف یک بخش ضروری است که به خنک کردن ملک شما در تابستان و گرم نگه داشتن آن در زمستان کمک می کند. عایق زیر شیروانی که به درستی نصب شده باشد می تواند در طول ماه های تابستان فضای داخلی را تا 10 درجه خنک تر نگه دارد. همچنین، کاشی های مناسب سقف را برای انعکاس اشعه های خورشید در نظر بگیرید. سقف را با رنگ بازتابنده حرارتی رنگ کنید. این امر باعث کاهش گرمای جذب شده در ساختمان در طول ماه های تابستان می شود.

حتی می توانید برای عایق بندی سقف های محیط های کسب و کار از مصالح ساختمانی نوین که تاثیر بسیار مهمی در عایق یک سقف دارند استفاده کنید. چرا که عایق بندی سقف باعث بهبود فضای داخل ساختمان و کاهش هزینه های انرژی می شود. یکی از این مصالح نوین که کاربرد موثری در عایق حرارتی و صوتی ساختمان ها دارد. پانل های اکسید منیزیمی است که در ساخت و تولید انواع پانل های عایق در سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این پانل ها با مزیت های مختلف خودشان، کاربرد های متنوع و بسیار زیادی در صنعت ساخت و ساز دارند.

سخن آخر

راهکارهای مختلفی برای کاهش مصرف انرژی در محیط های کسب و کار وجود دارند که می توانند باعث کاهش هزینه های کلی شوند. برای رعایت هر یک از این راهکارها بهتر است در هنگام بازسازی و نوسازی محیط کسب و کار با افراد حرفه ای و مهندسان ساختمانی با تجربه در زمینه های مختلف ساختمان سازی مشورت کنید.

ارسال نظر

پانل های HB Board با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تولید می شوند و با توجه به ویژگی های منحصر به فرد و کاربردهای متعددی که در صنعت ساختمان سازی دارند می توانند در روند صنعتی شدن ساخت و ساز در کشور بسیار موثر باشند.

کلیه حقوق متعلق است به اچ بی بورد – راه اندازی : آرت دیزاین